Error al procesar el archivo SSI

Serveis col·legials

 

Eugeni Bruguera
Director assistencial de la Clínica Galatea

Programa d'Atenció Integral al Metge Malalt

Alt nivell de qualitat, compromís i satisfacció dels usuaris del PAIMM

La Clínica Galatea disposa d'un Sistema de Gestió de Qualitat (ISO 9001:2015) que ha contribuït a consolidar un model d'atenció complex, eficient i eficaç.

L'any 2018 celebrem el vintè aniversari de la creació del Programa d'Atenció Integral al Metge Malalt (PAIMM) i cal destacar diverses fites aconseguides:

La complicitat entre els col·legis de metges (especialment el de Barcelona, fundador del programa), l'Administració sanitària catalana, que ha cregut en el projecte i n'ha permès l'estabilitat pressupostària i també el col·lectiu de professionals de la Clínica Galatea que han integrat l'equip. Aquest equip ha desenvolupat un programa assistencial que té present les implicacions col·legials de control de la praxi d'aquells casos complexos que, tot i ser un baix percentatge, obliguen a un abordatge que doni garanties al conjunt de la societat.

La creació del PAIMM va generar un procés de desenvolupament dels programes als diversos col·legis de la resta de l'estat, mantenint el caràcter pioner de l'experiència. Vint anys després, la Clínica Galatea continua essent el dispositiu d'ingrés de referència en la immensa majoria de casos que ho requereixen.

L'experiència del PAIMM ha comportat la demanda de nombrosos col·legis d'altres col·lectius sanitaris per tal de donar resposta assistencial i col·legial als seus col·legiats, configurant un dispositiu que atén pràcticament tots els professionals de l'àmbit de la salut.

S'ha experimentat el darrer any un creixement permanent de la demanda assistencial, en la majoria de casos voluntària, que respon a l'evidència que el col·lectiu de professionals de l'àmbit de la salut pateix de forma significativa nivells d'estrès més alts que la població general.

La necessitat de millora constant de la resposta assistencial i de control de praxi ha comportat el desenvolupament i l'adaptació dels dispositius assistencials, com també la consolidació del Programa del Trastorn Mental Sever i del protocol del Codi Risc Suïcidi (CRS) a les característiques dels nostres dispositius.

S'ha garantit la continuïtat de la promoció de la Clínica Galatea amb la participació dels professionals a congressos nacionals, internacionals, presentacions a diferents dispositius d'atenció primària i hospitalària per fer conèixer la nostra tasca. La voluntat de mantenir un nivell alt de docència i recerca ens permet confirmar la nostra eficiència, amb una alta rehabilitació dels professionals malalts.

Activitat assistencial

Des de la perspectiva assistencial a la Unitat de Consultes Externes, segueix el creixement de la demanda respecte de l'any 2016 amb un 30 % més de primeres visites (171) i un 8 % de seguiments més (2.669). Pel que fa a la Unitat d'Internament, es manté l'estabilitat en els ingressos en relació amb l'any anterior amb un creixement del 10 % de les estades a l'Hospital de Dia.

La decisió de disposar d'un Sistema de Gestió de Qualitat (ISO 9001:2015) a la Clínica Galatea ha de contribuir a consolidar un model d'atenció complex, però també eficient i eficaç.

En definitiva, podem afirmar que durant l'any 2017 hem mantingut un alt nivell de compromís amb la nostra tasca que es veu recompensat amb els alts nivells de satisfacció expressats pels usuaris de la clínica.



Error al procesar el archivo SSI