El nostre compromís
Amb el progrés social
La responsabilitat amb el negoci implica contribuir al progrés social a través de l'activitat del Grup, des dels principis del compromís ètic i el bon govern corporatiu. Aquesta responsabilitat té implicacions tant en els productes i els serveis com en la seva qualitat. És per això que la satisfacció dels clients del Grup és un objectiu imprescindible, permanent i prioritari, per establir relacions estables i sostingudes en el temps amb els nostres clients, qui representen la base i raó de ser del Grup, i a la satisfacció de les seves necessitats encomanem tota la nostra activitat. Com a grup d'interès principal, duem a terme una activa tasca d'escolta de les seves necessitats, a través de procediments diversos, com són l'Estudi Anual de Satisfacció del Client endegat l'any 2010 i que ens serveix com a base per al desenvolupament de noves propostes, a més d'identificar les àrees de millora en relació amb els nostres productes i serveis.
Aquest estil propi ens ha permès aconseguir un increment en els nivells de qualitat percebuda pels clients, que han valorat la seva satisfacció general amb el Grup Med amb 3,4 punts sobre 5, una de les puntuacions més elevades de les darreres enquestes. A causa de la naturalesa heterogènia de les nostres activitats, disposem de diferents mecanismes per mesurar el nivell de satisfacció en cada negoci per tenir oportunitat d'implementar mesures de millora tant a curt com a mitjà termini. Entre els aspectes més valorats pels nostres clients, cal fer notar l'atenció personalitzada i l'assessorament professional sempre a la seva disposició amb un increment de 0,75 punts respecte de 2016.
Amb les persones
Al Grup Med mantenim un compromís amb les persones a través d'una relació basada en la confiança i busquem fer partícips els nostres empleats i col·laboradors del desenvolupament de l'activitat de negoci, implicant-los en els objectius i recompensant-los pels assoliments. És per això que, de conformitat amb el Codi de Bon Govern Corporatiu del Grup Med, impulsem voluntàriament el desenvolupament de la nostra Política de Personal on es defineixen els plans de contractació i d'igualtat, d'ocupació, de desenvolupament professional i de conciliació de la vida laboral amb la vida familiar. Tot plegat amb l'objectiu que els nostres empleats puguin desenvolupar no sols necessitats individuals, sinó també un orgull de pertinença que comporta una millora del rendiment laboral.
Un aspecte estratègic per al manteniment de la competitivitat i del dinamisme de la corporació és garantir l'adequada preparació dels empleats, oferint-los eines i coneixements per afrontar amb excel·lència el seu acompliment professional, permetent així mateix el seu reciclatge i adaptació als canvis del mercat. És per això que la formació dels empleats constitueix també un dels compromisos més importants del Grup Med a fi de comptar amb un equip humà competitiu que, a més de reforçar la confiança en si mateix, desenvolupi el seu treball amb plena satisfacció i eficàcia.
Les empreses del Grup Med Corporatiu promouen la realització d'accions formatives que faciliten el desenvolupament d'habilitats i competències, sense distinció de gènere, amb l'objectiu de contribuir a reciclar i millorar els coneixements de tots els que col·laborem en aquesta institució.
Amb el medi ambient
La protecció del medi ambient és un dels reptes globals més importants. El Grup Med considera la gestió mediambiental un aspecte essencial de la seva gestió i com una part essencial de l'estratègia de responsabilitat corporativa.
D'acord amb les polítiques de sostenibilitat del Grup, la corporació s'esforça a reduir al mínim la contaminació ambiental centrant-se en la identificació, prevenció i mitigació dels possibles impactes negatius de l'activitat. És per això que des de la Corporació incorporem mesures i accions per augmentar la nostra eficiència i l'estalvi, i assignem els recursos necessaris per assegurar la reeixida implantació de la nostra política, amb l'objectiu de complir els següents principis d'actuació:
• Implantar processos amb menor emissió de gasos d'efecte hivernacle mitjançant el foment de l'eficiència energètica i l'impuls de les energies renovables.
• Establir sistemes de gestió d'indicadors ambientals per controlar els processos i fer el seguiment de les activitats que es duen a terme per tal d'assolir els compromisos adquirits. • Fomentar la reutilització de consumibles d'oficina i gestionar adequadament els residus generats.
• Promoure el coneixement i l'aplicació dels nostres principis ambientals entre els empleats i altres grups d'interès.
• Complir tots els requisits legals o propis relacionats amb l'ús i el consum de l'energia i l'eficiència energètica.
D'altra banda, tenim un conveni amb la Direcció de Neteja i Gestió de Residus de l'Ajuntament de Barcelona per formar part del Grup de Prevenció de Residus en Oficines de Barcelona. Es tracta d'un acord de col·laboració de la gestió de reciclatge dels residus que generen les oficines del Col·legi i del Grup Med.
Amb la societat
El Grup Med és una corporació compromesa amb el seu entorn i amb la societat en la qual vivim i és per això que col·labora amb diverses iniciatives solidàries, científiques, socials i culturals, com per exemple el projecte d'emprenedoria "Metge Emprenedor" de Meditecnologia, empresa del Grup Med que dona suport a la innovació i intenta apropar el món del capital risc al món de les idees sanitàries, o el programa "Entitats amb cor", amb què el Grup Med vol apropar a la comunitat mèdica l'experiència de Càritas des del punt de vista social, del voluntariat i de la responsabilitat social corporativa i promoure entre col·legiats, clients i treballadors el coneixement de la realitat social i de les accions que duu a terme Càritas, amb activitats de divulgació i amb el foment del voluntariat.