#ElCoMBActua Campanya de donacions#ElCoMBActua,una història d’esforç, solidaritat icompromís social esclat de la pandèmia de COVID-19 a Catalunya va fer viure a tota la so-cietat, però molt especialment al sistema sanitari, una situació ex-tremadament dura. En aquell mo-ment, el març de 2020, l’augment de casos i la pressió assistencial creixent van provocar una manca de material de protecció i d’equi-pament abans impensable. SEGUIR LLEGINT SEGUIR LLEGINT Jaume Sellarès Vicepresident del CoMBCoordinador de la campanya de donacions #ElCoMBActua Era urgent disposar de material per protegir els professionals sanitaris i dotar-los de recur-sos per poder fer la seva feina amb seguretat i garanties, però existien grans dificultats per comprar-ne a través dels proveïdors i canals habituals. Així doncs, des del Col·legi de Metges de Bar-celona, a través de la Fundació Àngel Soler Da-niel, es va impulsar la campanya #ElCoMBActua per mobilitzar i coordinar persones, institucions i empreses del país que volguessin col·laborar per aconseguir material de protecció enfront de la COVID-19. Es va poder respondre amb una campanya solidària de recollida de material sa-nitari sense precedents. La campanya va arribar no sols als centres sanitaris i als seus professio-nals, sinó que va donar resposta a les necessi-tats de centres residencials i dels col·lectius més vulnerables. Aquesta iniciativa es va iniciar el 20 de març de 2020 i va estar activa fins al mes de juliol: quatre mesos de treball intens sota la gestió de la Uni-tat de Participació del CoMB que van perme-tre fer 1.278 lliuraments de material sanitari a més de mil entitats socials i centres de salut. La campanya va comptar amb la confiança de 1.362 donants i va recaptar 2,6 milions d’euros, obtinguts directament en forma de donacions de material o d’aportacions econòmiques a la Fundació Àngel Soler Daniel (més informació a la pàg. 18). Tots els diners recaptats es van destinar a la com-pra de material sanitari i equipaments, així com també de dispositius de connectivitat que van servir per apropar els malalts aïllats a les seves famílies. La campanya es va dirigir molt especi-alment a les residències de gent gran, centres residencials d’acció educativa i centres d’aten-ció a persones amb risc d’exclusió social i disca-pacitat. Des d’aquí, expressem el nostre agraïment als centenars de particulars, empreses, entitats i personalitats públiques que van permetre tirar endavant la campanya amb les seves aportaci-ons econòmiques i de material, així com als 25 voluntaris que, de manera altruista, van col·la-borar-hi incansablement.