INNOVACIÓ, TECNOLOGIA I COMUNICACIÓ Més canals i continguts per fer créixer la comunitat CoMBa les xarxes Antoni TrillaVocal de la Junta de Govern l llarg de l’any 2020, tots els canals de comuni-cació del Col·legi han consolidat l’abast, la influ-ència i la capacitat de difondre informacions i generar opinions dins del debat públic sanitari i professional. Aquesta fita té encara més valor en un any com el que s’ha viscut, en què el CoMB ha tin-gut el repte i el deure d’oferir informació rigorosa, com-promesa i professional de manera constant i immediata. SEGUIR LLEGINT SEGUIR LLEGINT El principal canal de difusió ha estat la pà-gina web, que ha centralitzat tota la informa-ció que s’ha generat al llarg de la pandèmia en l’espai COVID-19. A més de l’actualitat infor-mativa, en aquest apartat també s’ha incorpo-rat informació relacionada amb la campanya #ElCoMBActua. La pàgina web ha rebut 1,15M de visites al llarg de l’any i els usuaris han pas-sat una mitjana de 2,32 minuts consultant-la. Durant la crisi sanitària s’ha augmentat signifi-cativament la producció de peces audiovisuals i infografies, dos formats idonis per fer arribar de manera clara i directa missatges rellevants tant a professionals com al públic en general, i també per difondre a través de les xarxes socials institu-cionals. La revista col·legial, en les versions en paper i digi-tal, ha centrat bona part dels seus continguts en-torn a les informacions, experiències i sensacions que ha viscut el col·lectiu mèdic durant la pandè-mia de COVID-19. El creixement de les xarxes socials Les xarxes també han estat un dels canals de di-fusió més importants durant la pandèmia. Pel que fa a Twitter, la comunitat CoMB ha conti-nuat creixent de forma considerable: ja s’acos-ta als 20.000 seguidors. Els continguts que es generen des de la institució generen interès en-tre metges i professionals de la salut, però tam-bé entre la societat en general. Al llarg d’aques-ta crisi, el CoMB ha estat referent d’opinió, gene-rador de debats públics d’interès general o pro-fessional i font d’informació per a molts mitjans de comunicació i ciutadans. Respecte a la presència del CoMB a Instagram, 2020 ha estat l’any de la seva consolidació. En aquest xarxa s’ha apostat per compartir amb els usuaris un tipus de contingut més proper, com són les “històries de metges”. En compara-ció amb l’any anterior, la comunitat d’Instagram ha crescut més d’un 60 % i ha sumat 1.975 segui-dors. D’altra banda, s’ha impulsat la presència del Col·legi a Linkedin, on la comunitat mèdica té una presència molt important. Així, s’han treballat continguts de caire molt més professional que podien tenir interès per als quasi 4.000 segui-dors del perfil. L’app Metges Barcelona, eina de comunicació i de gestió L’ús de l’aplicació mòbil MetgesBarcelona ha registrat, durant el 2020, 12.225 descàrregues i és una eina que el metge utilitza cada vega-da més, tant per mantenir-se informat com per fer consultes i tràmits telemàtics amb total se-guretat. Durant la pandèmia ha facilitat molts tràmits, ja que integra la identitat digital mòbil del metge, transfereix el carnet col·legial al te-lèfon i incorpora un certificat digital que identi-fica el metge col·legiat en moltes transaccions.