LES EMPRESES DEL COL·LEGI L’activitat del Grup Med causa de l’aparició de la pandèmia i les seves conseqüències, l’any 2020 ha suposat un repte d’adaptació constant per al Grup Med. Davant d’aquesta situació, les nostres accions s’han centrat a protegir la salut i garantir el benestar dels nostres col·legiats i clients, com també la dels emple-ats i col·laboradors. Per a això, s’han implantat unes mesu-res de prevenció i, quan ha estat el cas, les accions de mi-tigació oportunes. En aquest entorn, l’agilitat del nostre procés de presa de decisions i la flexibilitat ens han permès operar amb normalitat. Si bé la crisi causada per la pandè-mia també ha condicionat les possibilitats de reunions fí-siques, ho hem solucionat mitjançant la utilització d’eines tecnològiques que faciliten la comunicació constant. Impacte i nous escenaris. Resposta als desafiaments globals derivats de la COVID-19 Impacte i nous escenaris. Resposta als desafiaments globals derivats de la COVID-19 El 2020 ens ha situat enfront d’un dels reptes més importants de les últimes dècades. Una situació sense precedents que el Grup Med ha sabut afrontar gràcies a un model madur, amb una gran capacitat de resiliència, i una sòlida vi-sió de futur. Davant d’una situació d’una gravetat i dimensi-ons desconegudes en la història recent, la cor-poració ha volgut donar resposta a dos reptes fonamentals: la protecció de la salut de col·legi-ats i clients, com també la dels empleats i col·la-boradors, i el manteniment i la represa de l’ac-tivitat. PROTECCIÓ DE LA SALUT MANTENIMENT I REPRESA DE L’ACTIVITAT PROTECCIÓ DE LA SALUT El Grup Med va adoptar des del primer mo-ment les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut. Es va constituir un Comi-tè de Seguiment compost per diferents àrees funcionals de l’organització per al seguiment i la implantació de mesures preventives i or-ganitzatives. Es van dissenyar unes normes preventives en les quals es van tenir en comp-te les recomanacions del Consell de Relaci-ons Laborals de Catalunya vinculades a l’efec-te de la COVID-19 i es van incloure dins de la Planificació Preventiva del CoMB i empreses del Grup Med Corporatiu. En l’elaboració de les normes van participar els responsables del Col·legi i del Grup Med, els Comitès de Salut Laboral d’aquestes empreses i els represen-tants dels treballadors. Aquestes normes re-cullen una planificació preventiva dels riscos derivats de l’efecte de la COVID-19, i la implan-tació de mesures per evitar que l’edifici esde-vingui un vector de contagi entre col·legiats i treballadors. TELETREBALL Abans que es decretessin els primers confi-naments, la corporació va preparar els seus equips per treballar en remot i va prendre la resolució de suspendre totes les reunions pre-sencials i els viatges. Es va analitzar el grau d’autonomia de cada lloc de treball i es van es-tablir sistemes de treball a distància sempre que va ser possible, traslladant les oficines a les llars dels empleats, als quals s’ha dotat de les eines necessàries per garantir el manteni-ment de les seves activitats. COMUNICACIÓ INTERNA La comunicació interna s’ha intensificat per in-formar els empleats sobre la situació del Grup i les accions que es duen a terme. S’ha garan-tit que el personal treballador conegués els protocols, els nous procediments i les mesu-res que calia aplicar per tal d’evitar el contagi. ÚS D’EQUIPSDE PROTECCIÓ En paral·lel, s’ha proveït els treballadors de pri-mera línia dels equips de protecció i profila-xi necessaris per complir amb la seva tasca amb prou garanties. Setmanalment, es lliura-ven mascaretes als treballadors (ús obligatori a l’entrada, quan s’està en trànsit per l’edifici i quan s’atenen visites; ús recomanable en la resta de situacions) i guants (ús obligatori per manipular objectes aliens). MANTENIMENT IREPRESA DE L’ACTIVITAT Des que es va decretar l’estat d’alarma, el Grup Med s’ha adaptat a les circumstàncies, desen-volupant mesures perquè el col·lectiu se sen-ti recolzat i protegit, i ha mantingut amb nor-malitat l’atenció i el servei reforçant els canals digitals i telefònics i incorporant la videovisita per assegurar una atenció òptima. També s’han adoptat unes normes preventi-ves per garantir una atenció presencial segura. ACCÉS A L’ATENCIÓ PRESENCIAL Els col·legiats i clients del CoMB i del Grup Med que havien de fer gestions personals a la seu del Col·legi, a les seves delegacions comarcals i a les oficines de les empreses del Grup Med han pogut accedir amb seguretat a les instal·lacions col·legials. Per garantir la salut dels usu-aris, es van establir uns circuits pels espais co-muns i per cada àrea. Priorització de la cita prèvia. Control de la capacitat màxima de persones en una àrea. Uns senyals indiquen la distància correcta que hauran de mantenir les persones. Es proporcionen EPI i gel hidroalcohòlic. Ventilació periòdica de l’espai. Neteja intensiva dels espais després de fer gestions. El reinici de l’activitat presencial s’ha fet de manera gradual i reassignant tasques d’acord amb els criteris de les autoritats sanitàries i de la modalitat organitzativa de l’empresa. S’ha reduït el nombre de treballadors i treballado-res presents i el temps de permanència de for-ma simultània al centre de treball, per tal de garantir un distanciament entre treballadors, tant per espai com per separacions físiques. MOBILITAT S’ha intentat minimitzar al màxim la mobilitat a l’edifici potenciant les reunions i entrevistes per videoconferències o altres eines telemàti-ques. Així mateix, s’han flexibilitzat els horaris d’en-trada i sortida dels treballadors per evitar les hores punta del transport públic i les aglome-racions.