a Unitat d’Atenció al Col·legiat (UAC) té la vocació de donar suport i acom-panyar el col·legiat en tot allò que pugui necessi-tar, a més de ser el primer punt de contacte del metge amb el Col·legi. SERVEISCOL·LEGIALS La Unitat d’Atenció al Col·legiat (UAC) acompanya els metges al llarg de la seva vida professional Sònia MiravetVicesecretària del CoMB SEGUIR LLEGINT SEGUIR LLEGINT Xifres La gestió de la col·legiació i el registre col·legial és la principal funció de la UAC. També atén els col·legiats en relació amb peticions d’assessora-ment en els diferents moments de la seva vida professional i també personal. Des d’un conei-xement global dels metges i de la institució, la UAC informa i gestiona les seves peticions, però també escolta i assessora de forma proactiva, se-gons cada cas, sobre els diferents serveis que el Col·legi ha desenvolupat per donar sortida a les necessitats dels seus col·legiats: aspectes profes-sionals —orientació en finalitzar la residència o en entrar a l’etapa de jubilació—, Servei d’Ocu-pació, Programa de Protecció Social, Responsa-bilitat Civil Professional, Assessoria Jurídica, com també carnet col·legial, certificat digital o reduc-cions de quota, entre d’altres. Com a unitat d’atenció, la UAC també mesura, detecta i recull les necessitats del col·lectiu i les vehicula perquè siguin valorades com a noves lí-nies d’actuació i, finalment, participa en llur im-plementació. Durant el 2020 l’equip de la UAC ha registrat 36.655 peticions dels col·legiats, el 41 % (15.021) de les quals han estat presencials (un 17 % menys que l’any anterior). Enguany, per motiu de la CO-VID-19, s’ha potenciat el canal telefònic i en línia, i s’ha aconseguit que el 59 % de les gestions es tramitessin per via telemàtica. Benvinguda i orientació MIR També aquest any diversos actes recurrents que s’or-ganitzen anualment han trobat el seu encaix en el format digital. Aquest és el cas de l’acte de Benvin-guda MIR, i també les Jornades d’orientació per a fu-turs MIR, que en la IX edició s’ha celebrat en línia amb sessions diferenciades per especialitat, a les quals els futurs residents es van poder apuntar per infor-mar-se de primera mà just abans d’incorporar-se a la residència. Més d’un centenar de metges volunta-ris van respondre a les qüestions dels assistents se-gons la seva experiència. Autoritzacions de consultes mèdiques 14 Orientacions professionals i per a la jubilació 2.488 Certificats col·legialsi legalitzacions 4.840 Carnets col·legials /Certificats digitals 9.351 Baixescol·legiació 904 Altes col·legiació+ reingressos 1.969 Persones ateses 16.316 Gestions en línia(59 %) 21.634 Gestionspresencials (41 %) 15.021 Gestions 36.655