Notícies

Els centres privats ambulatoris podran reprendre l'activitat ordinària a partir del 12 de maig

Us comuniquem que a partir del 12 DE MAIG DE 2020 les consultes i centres mèdics sense internament de provisió privada poden reprendre la seva activitat ordinària i programada, a més de la urgent que ja estaven atenent.

Així es disposa en la RESOLUCIÓ SLT/983/2020, de 8 DE MAIG, per la qual s'adopten noves mesures organitzatives en relació amb els centres, serveis i establiments sanitaris de titularitat privada de règim ambulatori, en el marc del procés d'evolució de la situació epidemiològica, publicada en el DOGC d'avui.

La Resolució, en síntesi, disposa:

• Que aquests centres poden reprendre en aquella data la seva activitat assistencial de caràcter programat de manera esglaonada, d'acord amb el criteri professional i prioritzant l'atenció de motius de consulta de més rellevància.

• Que la represa d'activitat s'ha de fer en condicions que siguin compatibles amb les mesures de seguretat i higiene establertes d'acord amb les indicacions següents:

  • La reincorporació a l'activitat laboral per part dels professionals sanitaris i de la resta de treballadors que presten la seva activitat en els centres s'ha de fer seguint els protocols aprovats per les autoritats sanitàries amb criteris d'evidència científica i estratègies de salut pública.
  • Els centres hauran de tenir avaluat el risc d'exposició dels professionals sanitaris i de la resta de treballadors i d'infecció a tercers, i protocol·litzades les mesures de prevenció enfront del virus SARS-Cov-2 a aplicar en el desenvolupament de l'activitat (contacte amb els pacients i organització de les visites, equips de protecció personal, mesures de separació en els diferents espais de les instal·lacions, barreres de protecció, utilització de materials, protocols de neteja i desinfecció, etc.), d'acord amb les indicacions del servei de prevenció de cada centre i seguint les pautes i recomanacions establertes per les autoritats sanitàries, societats científiques, o organitzacions professionals.

 

El CoMB ha publicat unes Recomanacions generals de protecció i prevenció per a la pràctica professional en temps de pandèmia, que us encomanem a consultar i incorporar en el marc de les activitats preventives de riscos laborals del vostre centre. Si teniu dubtes en l'aplicació d'aquestes Recomanacions, hem disposat un servei d'orientació a l'adreça protecciocovid@comb.cat. Consulteu també al vostre Servei de Prevenció, en cas de disposar-ne.

En el retorn esglaonat a l'activitat, us recomanem també que continueu utilitzant el recurs de la visita a distància (telefònica, videoconferència) quan les circumstàncies del pacient ho permetin i que us pot ajudar a millorar l'organització de la programació de les visites acumulades. Per això, segueix operativa la plataforma de recepta mèdica privada, que podeu usar en la prescripció a distància de medicaments, i que permet la dispensació en qualsevol oficina de farmàcia de Catalunya.