Li recomanem que segueixi les següents mesures de prevenció per tal de mantenir el compte sense spam:
- Faciliti la seva adreça electrònica només a aquelles persones que desitja que li enviïn missatges.
- Intenti no publicar la seva adreça electrònica a News o a llocs web. Si és necessari publicar l’adreça, cal fer-ho sempre com a imatge no clicable, és a dir, ningú ha de poder fer clic sobre l’adreça electrònica i enviar directament un missatge.
- No complimenti formularis on li sol·liciten dades personals i el correu electrònic.
- No contesti mai un missatge d’spam, ja que en moltes ocasions, l’adreça del remitent és falsa i li retorna el missatge d'error. Si la adreça no és falsa i vostè contesta el missatge d’spam, aquest fet li serveix a l’empresa de publicitat per a saber que el mail és correcte i està actiu.
- Intenti evitar rebre i enviar missatges en cadena. Els missatges en cadena van adreçats a molts usuaris. Normalment són power points bonics o divertits, que tenen com a finalitat recopilar grans llistats d’adreces vàlides. Aquestes adreces més tard seran utilitzades pels spammers per a fer enviaments massius. Si vol enviar o rebre aquest tipus de missatges, ha d’utilitzar el camp CCO o BCC perquè no es visualitzin les adreces en aquest missatge i així ningú les pugui utilitzar.
Si té redireccionada l’adreça @comb.es al nou compte @comb.cat, és possible que estigui rebent spam. Aquest spam va adreçat al correu comb.es. De fet ho pot comprovar en el camp “Per a:” del missatge. Per tant, si desfà la redirecció o donem de baixa el compte antic, deixarà de rebre aquests correus. Li recomanen seguir aquestes mesures de prevenció per tal de mantenir el seu nou compte @comb.cat lliure d’spam.