Notícies

ordinador comb

Solucionada una incidència d'Orange que va deixar sense Internet el CoMB i les empreses del Grup Med durant unes hores

Una incidència d’Orange va causar aquest dimecres una caiguda de l’internet que va deixar sense servei la web i l'e-mail del Col·legi de Metges de Barcelona (COMB) i les de les empreses que pertanyen al Grup Med de les 11 a les 18.30 hores, aproximadament.

La situació es va anar restablint a partir de les 18.30 hores i la connectivitat ja ha estat completament restaurada, permetent la normalització dels serveis web i correu electrònic.

El tall de la connectivitat va ser causat per un problema en la configuració d’un firewall al Centre de Procés de Dades (CPD) d’Orange on s’allotgen les webs del CoMB i de les empreses del Grup Med.

Durant aquestes hores, els usuaris no van poder accedir a les webs ni enviar o rebre correus electrònics, ja que la connexió a internet va quedar totalment interrompuda.

Alguns dels e-mails que es van enviar durant l’afectació han estat retornats als remitents amb un missatge d’error, mentre que d’altres s’han enviat amb retards significatius. No obstant això, no hi ha certesa sobre l’abast complet de l’impacte en els correus tramesos durant la interrupció.

Orange està treballant per assegurar-se que aquest tipus de problema no torni a ocórrer en el futur, revisant i millorant les seves configuracions per garantir una connectivitat fiable per a tots els seus clients.

El CoMB i les empreses del Grup Med demanen disculpes per les molèsties ocasionades i agraeixen la paciència dels usuaris mentre es resolia la situació.